Licencja pilota szybowcowego
Szkolenie podstawowe do SPL-
4,5 godziny lotów
-
50 lotów z instruktorem
-
5 lotów samodzielnych
+ kurs teoretyczny 1.800,00 zł
Licencja pilota samolotowego
Pilot rekreacyjny - LAPL(A)-
90 lotów (lądowań)
-
24 godziny z instruktorem
-
6 godzin lotów samodzielnych
Licencja pilota samolotowego
Pilot turystyczny - PPL(A)-
125 lotów (lądowań)
-
34 godziny z instruktorem
-
11 godzin lotów samodzielnych
VFR noc
Szkolenie w lotach nocnych-
5 godzin teorii
-
5 godzin lotów
Budowanie nalotu
Cessna 150, PS-28 Cruiser, Tecnam P92-
Cena za godzinę lotu
SEPL(A)
Wznawianie uprawnień-
Indywidualna wycena
Zadzwoń i dowiedz się więcej!
+48 32 2561053
Jesteś uczniem
TECHNIKUM LOTNICZEGO
albo studentem
POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ?
ZAPYTAJ nas o dodatkowy rabat na szkolenie
LAPL(A) to licencja pilota samolotowego, która uprawnia do wykonywania lotów niekomercyjnych (nie zarobkowych) na samolotach jednosilnikowych tłokowych o maksymalnej wadze startowej do 2000 kg.
Jakie są wymagania:
- ukończone przed rozpoczęciem szkolenia 16 lat,
- w chwili ubiegania się o wydanie licencji ukończone 17 lat,
- dobry stan zdrowia potwierdzony orzeczeniem lotniczo-lekarskim.
Jak wygląda proces szkolenia:
- na początek 100 godzin szkolenia teoretycznego do licencji PPL(A), realizowanego stacjonarnie w grupie lub indywidualnie; możliwe jest również szkolenie e-learningowe realizowane „na odległość” przez firmę zewnętrzną,
- zaliczenie egzaminu wewnętrznego z części teoretycznej szkolenia i uzyskanie zaświadczenia o ukończeniu kursu teoretycznego,
- przystąpienie do szkolenia praktycznego – wybór samolotu do szkolenia, odpowiadającego Ci pakietu kwotowego i przydzielenie instruktora szkolenia praktycznego,
- szkolenie praktyczne na wybranym typie samolotu – minimum 30 godzin lotu, w tym minimum 24 godziny z instruktorem i 6 godzin samodzielnie; w trakcie szkolenia wykonasz co najmniej 90 lądowań,
- w trakcie trwającego szkolenia praktycznego (lub przed jego rozpoczęciem – jak kto woli) należy zdać egzamin teoretyczny w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego z 9 przedmiotów,
- po odbyciu wymaganych Programem szkolenia lotów i nabyciu wystarczających umiejętności by zostać pilotem, zdajesz egzamin praktyczny u egzaminatora ULC i uzyskujesz licencję LAPL(A).
Klika uwag praktycznych o procesie szkolenia:
- możliwe jest szkolenie w tzw systemie równoległym, polegającym na równoczesnym szkoleniu teoretycznym i praktycznym – o szczegóły zapytaj w naszym ośrodku,
- egzamin państwowy teoretyczny odbywa się w siedzibie Urzędu Lotnictwa Cywilnego w Warszawie, natomiast egzamin praktyczny można zdawać na samolocie na którym odbywało się szkolenie u egzaminatora państwowego zarekomendowanego przez nasz ośrodek.
Na jakich samolotach szkolimy:
- Tecnam P2002-JS,
- Tecnam P92-JS,
- Cessna 172S,
- PS-28 Cruiser – do budowania nalotu,
- Cessna F150L – do budowania nalotu.
Ograniczenia oraz uprawnienia wynikające z licencji:
- Licencja LAPL(A) uprawnia do wykonywania lotów niekomercyjnych według przepisów VFR dzień na samolocie jednosilnikowym tłokowym, którego ilość miejsc na pokładzie jest nie większa niż 4, a dopuszczalna masa startowa nie przekracza 2000 kg;
- samolot musi spełniać wymagania EASA i być zarejestrowany w UE;
- pilot może wykonywać loty międzynarodowe, ale tylko w przestrzeni państw UE, pod warunkiem, że posiada wpis do licencji potwierdzający znajomość języka angielskiego na poziomie co najmniej operacyjnym (ICAO 4) lub wyższy;
- pilotowi z licencją LAPL(A) wolno przewozić nieodpłatnie pasażerów dopiero wtedy, gdy wykona samodzielnie minimum 10 godzin lotów jako dowódca statku powietrznego od momentu uzyskania licencji LAPL(A);
- w celu uzyskania uprawnienia do wykonywania lotów nocnych VFR wymagane jest wpierw ukończenie minimum 5 godzin szkolenia w symulowanych warunkach IMC według programu szkolenia do licencji PPL(A) oraz minimum 5 godzin szkolenia praktycznego (zalecane 10 godzin) według programu VFR noc.
LAPL(A) i co dalej?
Posiadając licencję LAPL(A) można ubiegać się o wydanie licencji PPL(A), jeżeli zaliczy się co najmniej 15 godzin lotu po uzyskaniu licencji LAPL(A), z czego 10 godzin w zatwierdzonej organizacji szkolenia lotniczego, obejmujące 4 godziny czasu lotu samodzielnego pod nadzorem, w tym co najmniej 2 godziny czasu lotu samodzielnego w lotach nawigacyjnych, z czego co najmniej 1 lot nawigacyjny na odległość co najmniej 270 km (150 mil morskich), podczas którego należy wykonać lądowania z pełnym zatrzymaniem na 2 lotniskach innych niż lotnisko odlotu.
Ile kosztuje szkolenie do LAPL(A)?
Licencja PPL(A) uprawnia do wykonywania lotów niekomercyjnych na samolotach jednosilnikowych tłokowych o maksymalnej masie startowej nie przekraczającej 5700 kg. Program szkolenia obejmuje 100 godzin teorii oraz 45 godzin lotów.
Jakie są wymagania:
- ukończone przed rozpoczęciem szkolenia 16 lat,
- w chwili ubiegania się o wydanie licencji ukończone 17 lat,
- dobry stan zdrowia potwierdzony orzeczeniem lotniczo-lekarskim.
Jak wygląda proces szkolenia:
- na początek 100 godzin szkolenia teoretycznego do licencji PPL(A), realizowanego stacjonarnie w grupie lub indywidualnie; możliwe jest również szkolenie e-learningowe realizowane „na odległość” przez firmę zewnętrzną,
- zaliczenie egzaminu wewnętrznego z części teoretycznej szkolenia i uzyskanie zaświadczenia o ukończeniu kursu teoretycznego,
- przystąpienie do szkolenia praktycznego – wybór samolotu do szkolenia, odpowiadającego Ci pakietu kwotowego i przydzielenie instruktora szkolenia praktycznego,
- szkolenie praktyczne na wybranym typie samolotu – minimum 45 godzin lotu, w tym minimum 34 godziny z instruktorem i 11 godzin samodzielnie; w trakcie szkolenia wykonasz co najmniej 125 lądowań,
- w trakcie trwającego szkolenia praktycznego (lub przed jego rozpoczęciem – jak kto woli) należy zdać egzamin teoretyczny w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego z 9 przedmiotów,
- po odbyciu wymaganych Programem szkolenia lotów i nabyciu wystarczających umiejętności by zostać pilotem, zdajesz egzamin praktyczny u egzaminatora ULC i uzyskujesz licencję PPL(A).
Klika uwag praktycznych o procesie szkolenia:
- możliwe jest szkolenie w tzw systemie równoległym, polegającym na równoczesnym szkoleniu teoretycznym i praktycznym – o szczegóły zapytaj w naszym ośrodku,
- egzamin państwowy teoretyczny odbywa się w siedzibie Urzędu Lotnictwa Cywilnego w Warszawie, natomiast egzamin praktyczny można zdawać na samolocie na którym odbywało się szkolenie u egzaminatora państwowego zarekomendowanego przez nasz ośrodek.
Na jakich samolotach szkolimy:
- Tecnam P2002-JS,
- Tecnam P92-JS,
- Cessna 172S,
- PS-28 Cruiser – do budowania nalotu,
- Cessna F150L – do budowania nalotu.
Ograniczenia oraz uprawnienia wynikające z licencji:
- Licencja PPL(A) uprawnia do wykonywania lotów niekomercyjnych według przepisów VFR dzień na samolocie jednosilnikowym tłokowym, którego dopuszczalna masa startowa nie przekracza 5700 kg;
- pilot może wykonywać loty międzynarodowe, pod warunkiem, że posiada wpis do licencji potwierdzający znajomość języka angielskiego na poziomie co najmniej operacyjnym (ICAO 4) lub wyższy;
- pilot może wykonywac loty niekomercyjne lub szkoleniowe, jako instruktor samolotowy, jeśli posiada ważne uprawnienie FI(A)R wpisane do licencji;
- w celu uzyskania uprawnienia do wykonywania lotów nocnych VFR wymagane jest wpierw ukończenie minimum 5 godzin szkolenia w symulowanych warunkach IMC według programu szkolenia do licencji PPL(A) oraz minimum 5 godzin szkolenia praktycznego (zalecane 10 godzin) według programu VFR noc.
PPL(A) i co dalej?
Pilot z licencją PPL(A) po uzyskaniu odpowiedniego nalotu oraz zaliczeniu dodatkowego szkolenia, może rozszerzyć swoją licencję o dalsze uprawnienia, t.j. uprawnienie do wykonywania lotów według przyrządów IR, uprawnienie instruktora samolotowego z ograniczeniem FI(A)R oraz uprawnienie do wykonywania lotów na samolocie wielosilnikowym ME, jak również przeszkolić się na bardziej skomplikowany typ samolotu wymagający TR (type rating)
Ile kosztuje szkolenie do PPL(A)?
Licencja pilota szybowcowego uprawnia do samodzielnego wykonywania lotów szybowcami oraz szybowcami z napędem (po dodatkowym przeszkoleniu).
Jakie są wymagania:
- ukończone przed rozpoczęciem szkolenia 16 lat,
- w chwili ubiegania się o wydanie licencji ukończone 17 lat,
- dobry stan zdrowia potwierdzony orzeczeniem lotniczo-lekarskim.
Jak wygląda proces szkolenia:
- najpierw 60 godzin zajęć na kursie teoretycznym stacjonarnym, organizowanym w kilkuosobowych grupach,
- w ciągu roku organizujemy jeden lub dwa takie kursy, z czego pierwszy zawsze rozpoczyna się w lutym,
- po zakończeniu kursu teoretycznego – egzamin wewnętrzny i wydanie zaświadczenia o ukończeniu szkolenia teoretycznego,
- kolejnym krokiem jest szkolenie praktyczne, które w naszym ośrodku odbywa się na dwumiejscowych szybowcach typu SZD-50-3 Puchacz startujących za wyciągarką,
- szkolenie praktyczne do uzyskania licencji pilota trwa od 3 miesięcy do roku,
- w trakcie szkolenia do licencji wykonuje się około 15 godzin lotu (80 lotów), z czego 10 godzin z instruktorem i 5 godzin samodzielnie.
Ile kosztuje szkolenie do SPL?
Jakie są wymagania:
- co najmniej ważna licencja pilota samolotowego PPL(A) oraz ważne uprawnienie SEP(L),
- ważne orzeczenie lotniczo-lekarskiego odpowiednie dla licencji – zgodnie z MED.A.030,
- dokument określający kwalifikacje i praktykę lotniczą (np. Książka Pilota).
Jak wygląda proces szkolenia:
- Kurs teoretyczny (5 godzin lekcyjnych) z zakresu: aerodynamika i zasady lotu, czynniki oraz przyczyny sprawcze sytuacji krytycznych, przegląd wypadków i incydentów dotyczących sytuacji krytycznych, świadomość przeciążenia, zarządzanie energią, zarządzanie ścieżką lotu, rozpoznanie sytuacji niebezpiecznych, techniki zapobiegania i wyprowadzania z sytuacji krytycznych, niesprawność systemów, czynnik ludzki.
- Szkolenie praktyczne (10 lotów): Wyprowadzanie z sytuacji krytycznej z położenia ‘nos wysoko’ przy różnych kątach przechylenia, wyprowadzanie z sytuacji krytycznej z położenia ‘nos nisko’ przy różnych kątach przechylenia, wyprowadzanie ze spirali nurkującej, wyprowadzanie ze zdarzenia związanego z przeciągnięciem, wyprowadzanie z korkociągu,
- Loty doskonalące.
Klika uwag praktycznych o szkoleniu:
- szkolenie jest niezbędne do rozpoczęcia pierwszego szkolenia na typ samolotu w załodze wieloosobowej – TYPE RATING, bądź szkolenia na samolot typu COMPLEX.
- do szkolenia zapraszamy także pilotów, którzy nie mają obowiązku jego odbycia a chcieliby udoskonalić swoje umiejętności,
- szkolenie realizujemy we współpracy z Firebirds Flight Academy DTO-2.
Na jakich samolotach szkolimy:
- ESTRA 330LC,
Ile kosztuje szkolenie do UPRT?
- Całość szkolenia obejmująca 5 godzin teorii i 10 lotów – 13.500,00 zł
Prowadzimy szkolenia teoretyczne i praktyczne do licencji pilota szybowcowego – SPL oraz licencji pilota samolotowego PPL(A) i LAPL(A). w oparciu o certyfikat organizacji szkolenia lotniczego (ATO).
Aktualnie rozszerzamy naszą działalność o szkolenie do licencji pilita samolotowego zawodowego CPL(A) oraz instruktorów samolotowych i szybowcowych.
Flota Aeroklubu Śląskiego składa się z 8 samolotów i 7 szybowców. Nasze statki powietrzne są zarządzane i obsługiwane przez własną, certyfikowaną Organizację Kompleksowego Zarządzania Ciągła Zdatnością (CAO), dzięki czemu zapewniamy najwyższe standardy bezpieczeństwa i spełniamy surowe wymogi Europejskiej Organizacji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA).
Nasza działalność jest kilka razy w roku audytowana przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. W 2015 roku, jako jedna z nielicznych organizacji, przeszliśmy bez uwag audyt europejskiego nazdzoru bezpieczenstwa lotniczego (EASA).
Nasze najbliższe kursy
PPL(A) / LAPL(A)
Kurs do licencji pilota samolotowego PPL(A)-
100 godzin teorii
-
Zajęcia stacjonarne 2 razy w tygodniu
-
Możliwość zajęć on-line lub e-learning
PPL(A) / LAPL(A)
Kurs do licencji pilota samolotowego PPL(A)-
100 godzin teorii
-
Zajęcia stacjonarne 2 razy w tygodniu
-
Możliwość zajęć on-line lub e-learning
PPL(A) / LAPL(A)
Kurs do licencji pilota samolotowego PPL(A)-
100 godzin teorii
-
Zajęcia stacjonarne 2 razy w tygodniu
-
Możliwość zajęć on-line lub e-learning
Szkolenie praktyczne rozpoczynamy niezwłocznie po zakończeniu części teoretycznej szkolenia. Na loty szkolne umawiamy się indywidualnie z instruktorem za pośrednictwem systemu rezerwacyjnego.